Gezocht: luchtverkeersleiders

Ook dit jaar gaat skeyes op zoek naar nieuwe luchtverkeersleiders. Kandidaten kunnen zich van 15 februari tot en met 14 maart 2021 inschrijven voor de selectieprocedure. Die bestaat uit vijf fasen. Enkel wie slaagt voor elke fase apart, gaat door naar de volgende fase. Wie slaagt voor het hele traject, kan op 1 september 2021 aan de opleiding tot luchtverkeersleider beginnen.

Kandidaten moeten in het bezit zijn van een diploma middelbaar onderwijs, mogen niet ouder zijn dan 30 jaar op de uiterste inschrijvingsdatum van het examen en moeten 18 jaar zijn op 1 september 2021.

De voorbije zes jaar wierf skeyes ook al kandidaat-luchtverkeersleiders aan. Zo blijft het aantal nodige luchtverkeersleiders op alle luchthavens en in het luchtverkeersleidingscentrum CANAC2 op peil. Dat blijft nodig ook nu het luchtverkeer sterk afgenomen is. skeyes bereidt zich zo verder voor op de periode van herstel van het verkeer na de crisis.

Kandidaten vinden vanaf maandag 15 februari alle informatie op www.skeyes.be

Dominique Dehaene skeyes - Communication Manager & Spokesperson