Prestaties van skeyes tijdens 2019

Over het algemeen was er minder luchtverkeer in 2019 dan in het jaar daarvoor voor de en-route en op de luchthavens van Brussel en Antwerpen. De luchthavens van Charleroi, Luik en Oostende tekenden groei op. Er waren zes incidenten van categorie B.

In de loop van de eerste zes maanden van 2019 hebben wij de volgende resultaten vastgesteld (die wij vergelijken met dezelfde periode van het jaar 2018):

skeyes beheerde in totaal 1.081.281 bewegingen (-1,8%), waarbij het volgende opviel:

• daling in het CANAC-verkeersleidingscentrum (595.861 bewegingen, -2,7%);
  • daling op de luchthaven van Brussel-Nationaal (234.461 bewegingen, -0,4%);
  • stijging op de regionale luchthavens behalve Antwerpen: Antwerpen (51.729 bewegingen, -7,5%), Charleroi (97.233 bewegingen, +0,5%), Luik (58.733 bewegingen, +1,0%) en Oostende (43.264 bewegingen, +1,3%).

Luchtvaartveiligheid: zes incidenten van categorie B werden opgetekend.

De en-routevertraging per vlucht bedraagt 0,74 minuut.

In termen van vertraging per vlucht voor de aankomsten stellen wij een stijging

vast op de luchthaven van Charleroi (0,02 min/vlucht) en een daling op Brussels Airport (0,08 min/vlucht) en een stilstand in Liège Airport (0,03 min/vlucht). Op de luchthavens van Antwerpen en Oostende was er geen vertraging wat de aankomsten betreft.

De en-route service units dalen (-0,9%), maar service units stijgen voor terminal (+1,2%).

Dominique Dehaene skeyes - Communication Manager & Spokesperson

skeyes