Prestatieverslag 1 januari – 30 juni 2020

Het is duidelijk dat de coronacrisis een enorme impact heeft gehad op het luchtverkeer en de operaties van skeyes.

In de eerste zes maanden van 2020 hebben we de volgende resultaten waargenomen (die we vergelijken met dezelfde periode in 2019):

skeyes beheerde in totaal 275.051 bewegingen (-47,3%), waarbij de volgende tendensen in het oog springen:

• daling van het aantal bewegingen gecontroleerd door het CANAC 2-centrum (141.170 bewegingen, -50,7%);
  • daling op Brussels Airport (54.918 bewegingen, -52,4%);
  • daling op alle regionale luchthavens: Antwerpen (15. 695 bewegingen, -35,1%), Charleroi (23.780 bewegingen, -49,3%), Luik (25.210 bewegingen, -12,4%) en Oostende (14.278 bewegingen, -30,9%).

Luchtvaartveiligheid: er werd geen enkel incident van categorie A of B opgetekend.

De vertraging per en-routevlucht bedraagt 0,12 minuten.

In termen van vertraging per vlucht voor de aankomsten werd een daling opgetekend op Brussels Airport (0,06 min/vlucht), en er werden geen vertragingen voor de aankomsten geregistreerd op de regionale luchthavens van Antwerpen, Charleroi, Luik en Oostende.

De en-route service units namen een duikvlucht (-37,2%), net zoals de service units voor de eindnaderingsdiensten (-40,9%).

Dominique Dehaene skeyes - Communication Manager & Spokesperson

skeyes